מלך הביצה בעמק הנרקיסים • טיול צמוד לבית

קובי פינקלר No Comments on מלך הביצה בעמק הנרקיסים • טיול צמוד לבית
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

פתאום קם אדם ומגלה שממש ליד פתח ביתו (או אזור מגוריו) פורחים להם אלפי פרחים. לא סתם פרחים שאנו רגילים לראות ברחבי ארצנו אלא דווקא מלך הביצה או בשמו המלכותי וההדור יותר, הנרקיס.

כך, יצא לי בשבוע שחלף, להגיע לפינת חמד קסומה ( "חצי סודית" יש המכנים אותה), במקום שבסמוך לו עוברות כמעט מיליון מכוניות ביום (נתיבי איילון דרום) מסתתרים להם אלפי נרקיסים. המראה מהמם. ככל שאתה קרוב יותר, אתה מגלה עוד ועוד ראשים המתרוממים בראש הצחור המנוקד בנקודה צהובה במרכזם.

המקום, פי גלילות, האזור שהיה פעם ביצה והיום מנקז את מי הנחל החולף על פני הכפר הירוק, זרוע בימים אלו בפריחת נרקיסים מרהיבה. יודעי דבר מספרים שבחודשים הקרובים יפרחו שם בין היתר כלניות סביונים ואירוסים ולא רק הם – כך גם עוד 11 מיני צומח מוגנים על פי חוק, בהם מינים נדירים וכאלה החשודים כנכחדים.

מיהו הנרקיס הכה נעלם? עיון מדעי מגלה שהצמח היפה הזה, מונה כ-65 מינים שונים, מתוכם שניים הגדלים בר במדינת ישראל. רוב מיני הנרקיס גדלים בר באגן הים התיכון, אך יש גם מינים הגדלים במרכז אסיה ובסין. מינים שונים פורחים לאורך כל השנה, אך רבים מהם פורחים בסתיו ובחורף. צריך לציין שהנרקיס הוא ערך טבע מוגן בישראל.

אורכו של המסלול הוא כשני ק"מ ומשך השהיה במקום (תלוי כמובן בכמות הצילומים שאתם שולחים לחברים ולבני המשפחה) כשעה וחצי עד שעתיים.

איך מגיעים?
הדרך יוצאת מרמת אביב ג', תל-אביב. זו הליכה רגלית קצרה. מחנים את הרכב בחלקה הצפוני של שכונה, בפינת הרחובות דרזנר וגרונר ומשם ניתן לעבור בדרך עפר .הולכים צפונה ולפניכם משתרע עמק הנרקיסים.

נרקיס פרח

נרקיס פרח

נרקיסים פרח



0 תגובות